Tärkeää tietoa liittyen koronavirukseen

Usein kysytyt kysymykset rahoituksesta



Voinko muuttaa eräpäivääni?

Voit valita haluamasi eräpäivän ja muuttaa sitä koska tahansa. Eräpäivän muutoksesta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen kulun. Eräpäivän muutos vaikuttaa yleensä seuraavan laskutusjaksosi pituuteen ja saattaa muuttaa alkuperäisessä sopimuksessa olevaa laina-aikaa. Pysyvää eräpäivän muutosta voit hakea suoraan verkkopalvelun etusivulta kohdasta Muuta sopimuksen eräpäivää. Huomioithan, että emme voi muuttaa eräpäivää jo erääntyneelle laskulle. Lisää maksuaikaa laskullesi voit hakea verkkopalvelun etusivulta klikkaamalla Ilmoita myöhästyvästä maksusta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Onko mahdollista pitää maksuvapaa kuukausi?

Vuodessa voit saada kaksi lyhennysvapaata kuukautta, edellyttäen että rahoitussopimuksesi on ollut voimassa vähintään kuusi kuukautta. Voit hakea lyhennysvapaita kuukausia suoraan verkkopalvelustamme. Lyhennysvapaalta kuukaudelta kertynyt korko ja tilinhoitomaksu sekä mahdollinen vakuutus veloitetaan normaalisti seuraavana eräpäivänä.

Haluan vaihtaa vakuutusyhtiötä, kuinka toimin?

Vakuutusyhtiötä on mahdollista vaihtaa tekemällä uuden vakuutussopimuksen haluamasi vakuutusyhtiön kanssa. Tieto vakuutusyhtiön vaihdosta välittyy automaattisesti Traficomin ajoneuvoliikennerekisteriin. Mikäli myös vakuutuksen ottaja vaihtuu, hänet tulee lisätä ajoneuvon haltijaksi. Voit lähettää asiasta viestin asiakaspalveluumme verkkopalvelun kautta. Muutoksista veloitamme palveluhinnastomme mukaisen kulun.

Voinko lähteä autolla matkalle ulkomaille?

Tarvitset ajoneuvon ulkomaille vientiä varten Santanderilta maastavientivaltakirjan. Lisäksi mukana tulee olla ajoneuvon rekisteriotteen tekninen osa. Teknisen osan saat tarvittaessa kuluitta Traficomin sähköisestä palvelusta tai katsastusasemalta. Liikkuessasi Pohjoismaiden alueella emme kuitenkaan velvoita maastavientivaltakirjan ottamista.

Maastavientivaltakirjaa voit anoa verkkopalvelustamme. Valtakirja voidaan myöntää 1-6 kuukaudeksi riippuen osamaksusopimuksesi kokonaistilanteesta. Maastavientivaltakirjapäätökseen tarvitsemme myös tiedon matkan ajankohdasta sekä kohdemaasta. Ennen anomuksen tekemistä pyydä vakuutusyhtiöltäsi vakuutusvahvistus, josta käy ilmi vakuutuksen laajuus ja voimassaoloalue. Lisätietoja vakuutuksesi voimassaolosta ulkomailla saat vakuutusyhtiöstäsi. Veloitamme Maastavientivaltakirjasta palveluhinnastomme mukaisen kulun.



Voinko lisätä ajoneuvoon 2. haltijan?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mikäli haluat, että ajoneuvollesi rekisteröidään toinen haltija. Haltijan lisäyksestä tai poistosta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen kulun.

Haluan maksaa kerralla suuremman lyhennyksen, kuinka toimin?

Voit halutessasi maksaa sovittua suuremman kuukausierän. Normaalin kuukausierän ylittävä osuus pienentää seuraavan tai seuraavien kuukausierien summaa. Ylimääräinen suoritus ei vaikuta alkuperäisen maksusuunnitelman mukaiseen koronlaskentaan eikä lyhennä sopimusaikaa.

Jos haluat ylimääräisen suorituksen vaikuttavan lainan pääomaan sopimusaikaa lyhentävästi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme verkkopalvelumme kautta.


Voinko myydä ajoneuvoni?

 Näin myyt autosi:

 

  1. Etsi autollesi ostaja.
  2. Tarkista paljonko rahoitustasi on maksamatta (loppuvelka) verkkopalvelusta sekä loppuvelan maksutiedot.
  3. Sovi autokaupasta ja täytä luovutus- tai kauppakirja ostajan kanssa.
  4. Huolehdi, että loppuvelka tulee maksatuksi.
  5. Toimita jäljennös kauppa- tai luovutuskirjasta verkkopalveluumme.
  6. Maksun kirjauduttua teemme sähköisen luovutusilmoituksen Traficomille ja lähetämme rekisteröintiohjeet ostajalle.

Halutessasi voit etsiä autollesi ostajan kesken sopimuskauden, mutta et saa luovuttaa sitä uudelle omistajalle ennen kuin jäljellä oleva velkasi on kokonaisuudessaan maksettu ja olemme luovuttaneet ajoneuvon omistuksen sinulle. Teemme tästä sähköisen luovutusilmoituksen Traficomiin. Jos haluat, että luovutamme ajoneuvon omistusoikeuden suoraan uudelle omistajalle loppuvelan maksamisen jälkeen, toimita jäljennös luovutus- tai kauppakirjasta asiakaspalveluumme verkkopalvelumme kautta.



Miten Ford Credit käsittelee henkilötietoja?


Tutustu Ford Creditin tietosuojaselosteeseen! 

Tietosuojaseloste

Ota yhteyttä

Tule keskustelemaan yrityksesi autorahoittamistarpeesta Ford-jälleenmyyjän kanssa tai ota yhteyttä Ford Creditiin, niin löydämme sinulle parhaiten soveltuvimman ratkaisun.

Yhteystiedot (Sopimus aktivoitu ennen 29.2.2020)


Asiakaspalvelu                                         ma-pe 9-16

Yksityis ja yritysasiakas                         010 344 7733 /rahoitus@ford.com

Ford Credit –palvelun tuottaa            Forso Finance Oy                          

Y-tunnus                                                      0628941-5

Tilinumero                                                    FI54 1571 3000 0300 16

Osoite                                                            Äyritie 24, 01510, Vantaa


Yhteystiedot (Sopimus aktivoitu alkaen 29.2.2020)


Asiakaspalvelu                                             ti-pe 12-16

Yksityisasiakas                                             09 8564 5480

Yritysasiakas                                                 09 8564 5480 / yritysasiakas@fordcredit.fi

Leasing 09:00–16:00                               09 8564 5479 / leasing@fordcredit.fi

Ford Credit –palvelun tuottaa               Santander Consumer Finance Oy

Y-tunnus                                                          2076455-0

Tilinumero                                                       FI88 3301 0001 1215 40

Osoite                                                               Risto Rytin tie 33, 00570, Helsinki



Ota yhteyttä myyjääsi Varaa tapaaminen

Uutiset


Käyttöehdot Yksityisyydensuoja Työpaikat