EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

Tarjoukset
29.11.2019

​Täyssähköinen Ford Mustang Mach-E tarjoaa tehoa, tyyliä ja vapautta uudelle sukupolvelle

  • Ford laajentaa ensimmäistä kertaa 55 vuoteen Mustang-mallistoaan ja tuo markkinoille täyssähköisen Mustang Mach-E -mallin, jossa on täysin uusi viihdetietojärjestelmä ja edistyksellisiä liitettävyysominaisuuksia. Mustang-mallistoon kuuluu entuudestaan urheilullinen coupé, avoauto sekä erikoismalleja.
  • Täysin uusi, alusta lähtien sähköautoksi suunniteltu malli symboloi uuden sähköistetyn aikakauden alkua Fordilla; se on yksi vuoden 2020 loppuun mennessä Eurooppaan tulevista 14 sähköistetyistä ajoneuvoista.
  • Mustang Mach-E ilmentää Mustangin henkeä –virtaviivaisesta siluetista ja lihaksikkaista kurveista henkeäsalpaaviin ajo-ominaisuuksiin, jotka tarjoavat ainutlaatuista dynamiikkaa ja äänimaailman.
  • Mustang Mach-E GT tarjoaa jännitystä, josta Mustang on tunnettu; kiihtyvyys 0-100 km/h jopa alle 5 sekuntia, arvioitu teho 465 hv ja vääntö 830 Nm.
  • Täyssähköinen voimansiirtoteknologia mahdollistaa huolettoman sähköautoilun. Sen toimintasäde on jopa 600 km WLTP-mittaustavalla mitattuna. Lisäksi auton latausratkaisut ohjaavat asiakkaat lähettyvillä oleville latausasemille, suosittelevat ajoreitin varrella olevia latausasemia ja mahdollistavat pääsyn yli 125 000 FordPass-latausasemalle 21 Euroopan maassa.


KÖLN, 18.11.2019Ford laajentaa ensimmäistä kertaa 55 vuoteen Mustang-mallistoaan, ja tuo kuuluisan ponitunnuksen sähköiseen aikakauteen täyssähköisellä Mustang Mach-E SUV-mallilla, joka on syntynyt samoista lähtökohdista kuin maailman eniten myyty urheilu-coupé.

Mustangin edustaa vapautta, edistystä, suorituskykyä ja kapinallisuutta. Nyt Mustang on valmis siirtämään nämä ominaisuudet tehokkaaseen sähköiseen tulevaisuuteen, ja tarjoaa lisää tilaa asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin sekä kehittyneitä langattomia päivitysratkaisuja, joiden ansiosta auton ominaisuudet paranevat jatkuvasti.

Henry Ford kertoi kaikkien aikojen ensimmäisessä Detroitin autonäyttelyssä, että hän työskenteli jonkin sellaisen asian parissa, joka iskisi kuin monihaarainen salama”, sanoo Bill Ford, Executive Chairman, Ford Motor Company. “Tämä asia oli Model-T. Tänään Ford Motor Company esittelee ylpeänä auton, joka myös iskee monihaaraisen salaman lailla ympäriinsä. Täysin uusi täyssähköinen Mustang Mach-E. Se on nopea. Se on hauska. Se on vapautta. Uuden sukupolven Mustang-omistajille.”

Mustang Mach-E -mallin suunnitteluprosessissa keskityttiin täysin asiakkaiden toiveisiin ja tarpeisiin. Lopputuloksena on linjakas, kaunis SUV, joka tarjoaa loistavaa ajettavuutta ja huipputason liitettävyysratkaisuja, joiden ansiosta Mustang Mach-E vain paranee ajan mittaan.

Mustang Mach-E -mallin tullessa markkinoille loppuvuodesta 2020 siihen on saatavissa sekä vakioakusto (75,7 kWh) että pidemmän toimintasäteen mahdollistava akusto (98,8 kWh). Auton saa taka- tai nelivetoisena, ja voimanlähteenä toimivat kestomagneettimoottorit. Pidemmän toimintasäteen akustolla varustetun takavetoisen Mustang Mach-E -mallin sähköisen ajon toimintasäde on jopa 600 km WLTP-mittausprosessin mukaisesti.1 Pidemmän toimintasäteen akustolla varustetun nelivetoisen Mustang Mach-E -mallin teho on 337 hv ja vääntö 565 Nm.2

Ford tarjoaa lisäksi tehokkaan erikoismallin asiakkailleen Euroopassa. GT:n kiihtyvyys on 0-100 km/h alle 5 sekuntia2, arvioitu teho 465 ja vääntö 830 Nm.2

“Mustang Mach-E on yksi kaikkien aikojen jännittävimmistä Fordin esittelemistä automalleista”, sanoo Stuart Rowley, President, Ford of Europe. ”Tämä alusta lähtien sähköautoksi suunniteltu täyssähköauto on ainutlaatuinen, mutta silti selvästi Mustang, ja se tulee eurooppalaisille asiakkaille juuri oikeaan aikaan.”

Suorituskyky antaa uuden merkityksen sanalle “sähköistäminen”

Mustang Mach-E -mallissa on kolme ainutlaatuista ajotilaa – Whisper, Engage ja Unbridled – joista jokainen tarjoaa hienosäädettyä ajodynamiikkaa paketoituna yksilöllisesti aistittavaksi elämykseksi. Ominaisuuksiin kuuluu kullekin ajotilalle ominainen, räätälöity reagointi, kuten urheilullisempi ohjaus, valaistus, aitoon täyssähkökokemukseen säädetty äänimaailma ja ajotapaan säätyvä mittariston näkymä.

Auton lähtiessä liikkeelle uusi Mach-E -nelivetojärjestelmä ohjaa vääntöä erikseen etu- ja taka-akseleille, mikä takaa vaikuttavan kiihtyvyyden ja paremman käsittelyn kuin takavetoisessa mallissa. Ford on säätänyt nelivetojärjestelmän tuottamaan erinomaisen pidon tiehen testaamalla autoa perusteellisesti märällä ja lumisella pinnalla kontrollin parantamiseksi liukkaissa olosuhteissa.

“Haluatpa sitten todella tuntea auton suorituskyvyn tai etsitpä sähköauton tarjoamaa hiljaista ajokokemusta, Mustang Mach-E käyttää sähköistämisen tuomaa tehoa tuottaakseen ainutlaatuisen ajokokemuksen säilyttäen samalla tunnistettavan Mustangin tuoman vapauden tunteen”, sanoo Ted Cannis, Ford Enterprise Product Line Director, Global Electrification.

Mustang Mach-E kiihtyy rajusti. Siinä on Brembon täysin uudet alumiiniset Flexira-jarrusatulat, joissa yhdistyy kiinteiden jarrusatuloiden toiminnallisuus ja kelluvien jarrusatuloiden mittasuhteet Mustang Mach-E GT -mallissa on myös MagneRide mukautuva iskunvaimennusteknologia, jonka ansiosta auto pysyy tiukasti tiessä ja samalla mahdollistaa jännittävän ja mukavan ajoelämyksen.

Saumattomasti omaan elämäntyyliin sopivaa teknologiaa

Mustang Mach-E -mallissa esitellään ensimmäistä kertaa seuraavan sukupolven sulavalinjainen ja nykyaikainen SYNC-tietoviihdejärjestelmä, joka oppii nopeasti koneoppimisen avulla kuljettajan mieltymykset. Järjestelmä paranee ajan mittaan edistyksellisten langattomien pilvipäivitysten ansiosta. Seuraavan sukupolven SYNC-järjestelmän 15.5-tuumaisen näytön ja pelkistetyn käyttöliittymän ansiosta järjestelmässä ei ole monimutkaisia valikoita, minkä ansiosta ominaisuuksia on helpompi käyttää kosketus-, pyyhkäisy- ja nipistystoiminnolla, mikä on tuttua kaikille älypuhelinten käyttäjille.

Seuraavan sukupolven SYNC-järjestelmässä on pilvipalvelupohjainen liitettävyys ja helppotoimiset äänikomennot sekä kaksi kertaa enemmän tietojenkäsittelykapasiteettia kuin SYNC 3 -järjestelmässä. Tämän ansiosta navigointi, musiikin kuunteleminen ja älypuhelinten liittäminen autoon toimii nopeammin ja helpommin.

Järjestelmä on myös langattomasti yhteensopiva älypuhelimiin ja mobiililaitteisiin saatavien sovellusten kanssa, kuten Apple CarPlay, Android Auto ja AppLink.

“Seuraavan sukupolven SYNC alkaa aktiivisesti mukautua valintoihisi heti, kun alat käyttää sitä, oppii nopeasti mieltymyksesi ja tekee niihin perustuen ehdotuksia”, sanoo Darren Palmer, Ford Global Director for Battery Electric Vehicle Product Development. “Se voi ehdottaa sinulle salille menoa huomattuaan, että sinulla on tapana treenata maanantaisin. Tai pyytää sinua soittamaan kotiin, jos teet niin aina työpäivän jälkeen. Taustalla on pilviyhteydellinen assistentti ja liittymä, joka on intuitiivinen ja valmiina tulevaisuuteen nopeiden langattomien päivitysten ansiosta.”

Koska seuraavan sukupolven SYNC kehittyy palvelemaan asiakkaita paremmin ajan kuluessa, Ford on myös varustanut Mustang Mach-E -mallin kyvyllä kehittyä jatkuvasti turvallisten pilviyhteydellisten, auton suorituskykyä parantevien päivitysten avulla.

Uusi tapa katsoa – ja kokea – Mustang

Käyttämällä Fordin uutta täyssähköautojen arkkitehtuuria, jossa akusto on sijoitettu auton alustaan matkustamon alle, Fordin insinöörien ja suunnittelijoiden oli mahdollista luoda auto, joka on aito Mustang ja samalla maksimoi SUV-tilat viidelle henkilölle ja matkatavaroille.

“Akkuteknologian kehittyminen oli kriittistä, jotta pystyimme tuottamaan Mustang Mach-E -mallin, joka on tilava ja käytännöllinen sekä kaunis muotoilultaan ja hauska ajaa. Tämä on tärkeää asiakkaillemme Euroopassa”, toteaa Ulrich Koesters, Director, Electrified Vehicles, Ford of Europe.

Mustang Mach-E on välittömästi tunnistettavissa Mustangiksi, sillä siinä on mallin ominaisia piirteitä, kuten pitkä ja voimakas konepelti, takaosan muotoilu, agressiiviset ajovalot ja mallille tyypilliset kolmeriviset takavalot. Älykäs suunnittelu takaa yllättävää tilavuutta takapenkille ja runsaat tavaratilat.

Mustang Mach-E kätkee vielä toisen yllätyksen konepellin alle: etutavaratila, jossa on tyhjennystulppa. Tavaratilan tilavuus on 100 litraa, ja siinä voi kokonsa puolesta säilyttää mukavasti esimerkiksi lentolaukkua. Ja koska sen pystyy huuhtelemaan ja tyhjentämään, siinä voi kätevästi säilyttää märkiä tai mutaisia urheiluvaatteita, vaelluskenkiä tai rantavarusteita.

Mustang Mach-E – keveyttä ja hallittavuutta sisätiloissa

Jotta sähköistymisen tarjoama lisätila saatiin mahdollisimman hyvin hyödynnettyä, Fordin suunnittelijat työskentelivät tiiviisti asiakkaiden kanssa ymmärtääksen heidän toiveensa auton sisätilojen suhteen. Mustang Mach-E -mallissa on SUV-auton mittasuhteet ja viisi aikuista matkustaa siinä mukavasti, minkä ansiosta autossa on runsaasti tilaa ystäville, lapsille ja matkatavaroille.

Edessä sijaitsevan tavaratilan lisäksi autossa on 402-litrainen tavaratila takana. Takaistuinten ollessa käännettynä alas Mustang Mach-E tarjoaa 1420 litran tavaratilan - enemmän kuin tarpeeksi tilaa matkatavaroille, retkeilyvarusteille ja mille tahansa, mitä haluat kuljettaa mukanasi.3

Mustang Mach-E tarjoaa kaikkialla sisätiloissaan yhdistelmän linjakasta, nykyaikaista muotoilua ja älykästä monikäyttöisyyttä. Saatavilla olevaan B&O -äänentoistojärjestelmään kuuluu kojelautaan saumattomasti integroidut etukaiuttimet, jotka on sijoitettu ilmaventtiilien yläpuolelle, ja näyttävät leijuvan, kuten kotiteattereista tuttu soundbar-äänijärjestelmä. Avattavassa käsinojassa on tilaa lompakoille ja laukuille. Perinteiset Mustangin muotoilupiirteet, kuten kaksiosainen mittaristo viimeistelevät sisätilat.

Myös saatavissa olevassa panoraamalasikatossa on salaisuus: lasin erikoispinnoitteen ultraviolettisuoja auttaa auton sisätiloja pysymään kesällä viileämpinä ja talvella lämpimämpinä. Lisäksi lasin sisällä oleva kerros auttaa suojautumaan ultraviolettisäteilyltä.

Rajoitettu First Edition -erikoismalli sisältää Grabber Blue -erikoismetallivärin, panoraamakaton, kontrastitikkaukset istuimissa ja ”First Edition” -kynnyslaatan. First Edition -erikoismalli on saatavana myös pidemmän toimintasäteen 98,8 kWh akulla varustettuihin nelivetomalleihin. Ensimmäiset First Edition -mallit tulevat Suomeen vuoden 2020 loppuun mennessä.

Autoon sisäänpääsy ja käynnistäminen on helppoa ja vaivatonta käyttämällä puhelinta avaimena.4 Teknologia esitellään Ford-malleista ensimmäisenä Mustang Mach-E -mallissa. Mustang Mach-E havaitsee Bluetoothin avulla älypuhelimen asiakkaan lähestyessä autoa, muodostaa yhteyden puhelimeen, avaa ovet ja mahdollistaa auton vaivattoman käynnistämisen ottamatta puhelinta taskusta tai käyttämättä avainta. Jos puhelimen akku tyhjenee, auton ovet voi avata myös syöttämällä varmistuskoodin B-pilarissa olevaan näppäimistöön, ja erillisen koodin keskikosketusnäyttöön auton käynnistämiseksi ja ajamiseksi.

Akkuteknologia ja huolettomat latausratkaisut pitävät sinut liikkeessä

Mustang Mach-E on saatavana vakiotoimintasäteellä (Standard Range) 75,7 kWh litium-ioniakustolla ja pidemmällä toimintasäteellä (Extended Range) 98,8 kWh akustolla, jolloin WLTP-mittaustavalla mitattu toimintasäde on jopa 600 km takavetoisella mallilla.1

Näissä kehittyneissä akustoissa on 288 litium-ionikennoa 75,7 kWh akustossa ja 376 litium-ionikennoa suuremmassa 98,8 kWh akustossa. Jotta sisätilat on saatu mahdollisimman suuriksi ja ajodynamiikka optimoitua matalalla auton matalan painopisteen avulla, akusto on sijoitettu matkustamon lattian alle akseleiden väliin – ja testattu ääriolosuhteissa, jopa -40 asteen kylmyydessä. Akusto on sijoitettu turvallisesti vedenkestävän kotelon sisään, jonka ympärillä on suojaus törmäysten varalta. Akusto käyttää edistyksellistä aktiivista nestemäistä lämmitys- ja viilennysjärjestelmää säätääkseen lämpötilaa ihanteellisen suorituskyvyn turvaamiseksi äärimmäisissä sääolosuhteissa ja parantaakseen latausaikoja.

Sähköautojen omistajat lataavat autonsa 80-prosenttisesti kotona. Ford tarjoaa Ford Connected Wallbox -seinälatauslaitteen, joka tuottaa jopa viisi kertaa enemmän lataustehoa kuin tyypillinen kotipistorasia, minkä ansiosta asiakkaat voivat ladata keskimäärin noin 51 km toimintasäteen tunnissa mitattuna laajemman toimintasäteen akulla varustetulla takavetoisella mallilla.5 Auton mukana tulevalla Fordin kotilatauskaapelilla voi ladata keskimäärin 35 kilometrin toimintasäteen tunnissa normaalista kotipistorasiasta.5

Pilviyhteydellinen navigointijärjestelmä tunnistaa ajantasaisesti matkan varrella olevat julkiset latausasemat ja neuvoo kuljettajia lataamaan auto sopivimmassa paikassa kunkin ajomatkan aikana – tämä auttaa varmistamaan, ettei kuljettajien tarvitse huolehtia jäljellä olevasta toimintasäteestä.5

Ford tekee lataamisen kotona tai matkalla huolettomaksi tarjoamalla useita kotilatausratkaisuja ja antamalla asiakkailleen pääsyn FordPass-latausverkostoon. Yhteistyö NewMotionin kanssa ja FordPass Connect -modeemiteknologian tarjoamien yhdistettävyysominaisuuksien ansiosta FordPass-sovelluksen käyttäjät pääsevät Euroopan laajimpaan – ja nopeasti kasvavaan – julkiseen latausverkostoon, jossa on yli 125000 julkista latausasemaa 21 Euroopan maassa. Asiakkaat voivat käyttää saumattomasti useissa maissa olevia latausasemia, aloittaa latauksen ja maksaa sen yhden tilin kautta, mikä tekee auton käytöstä helppoa.4 Auton mukana toimitetaan myös Fordin latauskaapeli käytettäväksi julkisissa latausasemissa.

Ford on myös perustajajäsen ja osakas IONITY-yhteenliittymässä, jonka tavoitteena on rakentaa 400 tehokasta latausasemaa Eurooppaan vuoden 2020 loppuun mennessä. Tämän avulla täyssähköautojen latausajat lyhenevät nykyjärjestelmiin verrattuna, mikä on ihanteellista erityisesti pitkillä matkoilla. Isommalla akulla varustettuun takavetoiseen Mustang Mach-E -malliin voi ladata korkeatehoisilla pikalatausasemilla kymmenessä minuutissa jopa 93 kilometriä toimintasädettä 150 kW huippulatausteholla.5 Vakiotoimintasäteen omaavan Mustang Mach‑E:n odotetaan latautuvan 10 prosentin lataustilasta 80 prosentin lataustilaan noin 38 minuutissa ladattaessa tehokkailla pikalatausasemalla.6

“Mustang Mach-E on uuden aikakauden alku Fordille, emmekä voisi olla innostuneempia tuodessamme auton Eurooppaan”, Rowley jatkaa. “Tämä auto edustaa paljon enemmän kuin nollapäästöistä ajamista: siinä on kyse stressittömästä kokemuksesta ja täydellisestä mielenrauhasta kaikille täyssähköauton omistajille.”

# # #

¹ Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure -testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. Se on uusi ja totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP korvaa kokonaan New European Drive Cycle -syklin (NEDC), joka on nykyinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.

2Perustuu valmistajan laskelmiin käyttäen tietokonesimulaatiota. Tulokset voivat vaihdella.

3Tavaratila ja lastauskapasiteetti rajoitettu painon ja painonjakauman mukaan.

4Vaatii toiminnon aktivoimisen.

5Toimintasäde ja latausaika perustuu valmistajan tietokonesimulaatioon ja arvioituun WLTP-mittauksen mukaiseen laskentametodiin. Latausvauhti pienenee akun tullessa täyteen. Yksittäiset tulokset voivat vaihdella suosituimpien latausaikojen ja akuston lataustason perusteella. Todellinen toimintasäde vaihtelee eri olosuhteissa, esimerkiksi sääolosuhteiden, ajotavan, ajoneuvon tilan ja litium-ioniakuston iän vaikutuksesta.

6Latausajat perustuvat valmistajan tietokonesimulaatioihin. Latausvauhti pienenee akun tullessa täyteen. Tulokset voivat vaihdella latausaikojen piikin ja akun kunnon johdosta.

BANG & OLUFSEN© 2019 ja B&O© 2019. BANG & OLUFSEN™ ja B&O™ ovat Bang & Olufsen Groupin rekisteröityjä tavaramerkkejä, joilla on Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft:n lisenssi. Kaikki oikeudet pidätetään. 

Yhteydenottopyyntö



Uutiset